Get Social With Us
Seneste input
a68.dk | Ny instagram-like app til B2B kommunikation
apps, mac, iphone, mobil, android, pc, ipad, tablet, anbefaling, bedst, 10, tip, program, grafik, sjov, spil, arbejde
335
post-template-default,single,single-post,postid-335,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,vertical_menu_transparency,vertical_menu_transparency_on,select-theme-ver-2.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.2.3,vc_non_responsive
Tag et billede og del privat med virksomheden

Ny instagram-like app til B2B kommunikation

Er der behov for intern virksomhedskommunikation med billeder?

Foko er en ny instagram-lignende app, som lader virksomheden dele billeder privat med kunder og medarbejdere. Og Ja, behovet er der!

 

Sociale Medier  i virksomheder

Instagram bliver af mange virksomheder brugt idag  til marketing af produkter, resultater og synliggørelse af dagligdagens rutiner. Dog er der en forsigtighed i ikke at vise for meget – ingen udskejelser og ingen afsløringer af forretningshemmeligheder.

Derfor bliver billed-deling internt et hygge værktøj og ikke et arbejdsredskab, hvilket FoKo kan ændre på. Som man kender fra Yammer kan virksomheder have fordel af at bruge sociale medier til networking og videndeling. Der er et stort potentiale i at kommunikere på tværs af afdelinger uden at det er låst af mailformens begrænsninger.

Whole Foods Foto

Gør som Whole Foods

Forestil dig, at en butikskæde internt deler billeder af produktopstillinger og butiksvinduer. En standard og kvalitet bliver skabt, ikke styret af  designguides men af en lyst til at være kreativ og dele det bedst mulige resultat.

Det er netop sådan, at Whole Foods i USA har taget FoKo til sig. Ingen forretningshemmeligheder bliver afsløret, men det er muligt for medarbejderne at tage og dele billeder på en nem og enkel måde.

Læs Mashabables artikel om FoKo og Whole Foods

 

 

Potentialet ved FoKo

Der er et potentiale for FoKo i Danmark. Med simpel og beskyttet deling af billeder er det muligt at dele:

  • Visuelt på tværs (Billeder for både medarbejdere og kunder)
  • Inspiration til Best/ Worst cases (Nemt og hurtigt)
  • Løbende design og skitseringer (Tænk proces mere end slutresultat)
  • Noter fra møder og tavler (Bedre facilitering)

Samtidigt kan der skabes en åben dialog om billederne uden at det forstyrrer den daglige mailkommunikation.

Kort fortalt, er der utroligt mange muligheder for en B2B billedapp.

 

Hent app til mobilen

FoKo kan hentes på  iTunes og Google Play.

Ingen Kommentar

Skriv en kommentar